Serviciul Financiar-Contabilitate

Financiar este structura de specialitate în domeniul financiar – contabil, are ca scop activitatea de asigurare financiară și evidență contabilă a patrimoniului, condusă de un contabil şef, aflată în subordinea nemijlocită a ordonatorului de credite, contabilul şef fiind învestit cu autoritate decizională asupra personalului care desfăşoară activităţi specifice financiar - contabile. Această structură îndeplinește următoarele atribuții:
a) fundamentează şi elaborează proiectul bugetului propriu de venituri şi cheltuieli, gestionează bugetul aprobat de venituri şi cheltuieli al ordonatorului terţiar de credite, atât pentru activităţi finanţate integral din bugetul de stat, cât şi pentru activităţi organizate să funcţioneze pe principiul finanţării din alte surse;
b)  asigură execuţia indicatorilor bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiei;
c) îndeplineşte atribuţiile stabilite privind organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii, înregistrarea cronologică şi sistematică a tuturor operaţiunilor legate de intrările şi ieşirile de bunuri în/din patrimoniul unităţii, prin prelucrarea automată a datelor în cadrul aplicaţiilor informatice aprobate;
d)  întocmeşte la termen situaţiile financiare privind execuţia bugetului, precum şi orice alte informări cu privire la bugetul administrat, prin prelucrarea automată a datelor în cadrul aplicaţiilor informatice aprobate;
e) efectuează calculul şi plata drepturilor de natură salarială acordate poliţiştilor şi personalului civil, precum şi alte drepturi cuvenite acestora, cu încadrarea în limitele bugetare aprobate spre finanţare şi alte operaţiuni ce rezultă din aceasta, respectiv încasările şi plăţile în numerar, emiterea documentelor de încasări şi plăţi prin trezorerie şi bănci, prin prelucrarea automată a datelor în cadrul aplicaţiilor informatice aprobate;
f) execută periodic controale şi activităţi de informare privind utilizarea în condiții de legalitate a mijloacelor financiare şi a drepturilor băneşti ale personalului;
g) propune măsurile necesare pentru asigurarea integrităţii patrimoniului unităţii şi pentru recuperarea pagubelor produse, conform ariei de competenţă;
h)  întocmeşte graficul circulaţiei şi păstrării documentelor justificative, care stau la baza înregistrărilor contabile;
i) efectuează inventarierea anuală sau ori de câte ori este nevoie a mijloacelor băneşti şi a altor valori aflate în casierie precum şi a elementelor patrimoniale care nu sunt de natura bunurilor materiale (creanţe, datorii, disponibilităţi în conturi, etc);
j) analizează, din punct de vedere financiar, eficienţa utilizării mijloacelor materiale şi financiare puse la dispoziţia unităţii, concomitent cu luarea măsurilor necesare pentru evitarea cheltuielilor neeconomicoase şi inoportune;
k)  păstrează şi arhivează documentele justificative privitoare la activitatea proprie, registrele şi situaţiile financiare lunare şi trimestriale.


 Atribuțiile structurii Financiar se exercită pe domenii de activitate, prin intermediul compartimentelor din structura organizatorică:

1. Compartimentul Evidență Informatizată A Contabilității Materiale Și Financiare – Decontări  Și Casierie
2. Compartimentul Calcul Și Evidența Informatizată A Drepturilor De Personal